10 tipp a tökéletes reggeli rutinhoz

Mindnyájan ismerjük, milyen, ha jó érzéssel vagy „bal lábbal” kelünk fel reggel.
Vannak napok, amikor kicsattanó energiával kelünk ki az ágyból, odakinn csiripelnek a madarak és süt a nap és érzed, hogy ma senki nem tud az utadba állni. Máskor meg úgy érzed, hogy értelme sincs kifordulni a paplan alól, mert onnantól kezdve a nap csak zuhanórepülés lesz.

És hogy hogyan tudnád növelni a jó kontra rossz napok számát?

Gyakran ismételt mondás, hogy egy pozitív gondolat megváltoztathatja az egész napodat. És ki ne akarna tele energiával hálával és kreativitással nekivágni a napjának? Itt a listánk a kedvenc reggeli rutinjainkkal, amelyek segítségével te is kiválóan tudsz majd belelendülni minden egyes napodba.

1.     Csak nyugi!

Próbáld meg a napodat nem a digitális holmikkal kezdeni. Ne a like-ok, követők és email-ek szabják meg mire koncentrálsz ébredés után. Ha hagysz magadnak időt és nem azzal foglalkozol, hogy mindenki más mit szeretne tőled, nagyobb eséllyel tudsz a saját tempódban rákészülni az előtted álló feladatokra.

2.     Meditálj az áldásaidon!

Mielőtt a lábaidat a földre helyeznéd az ágyról, gondolj 3 dologra, amiért hálás vagy az életedben. Hidd el, ezek a gondolatok el fognak kísérni, és megszépítik az egész napodat.

3.     Igyál egy nagy pohár vizet!

A vízivás talán a legjobb dolog, amit tehetsz a testeddel reggel. Az alvás alatt szomjazó szervezetet nem csak felfrissíti és tisztítja, de az emésztésedet is előkészíti a reggeli tápanyagainak jobb felszívódására. Igen, mi is kávéval kezdjük a napunkat, de előtte azért a pohár víz lecsúszik. 

4.     Szívj magadba egy kis friss levegőt!

Kapj fel egy pulcsit és tárd szélesre az ablakod vagy állj ki a teraszodra. Érezd a reggeli napfényt az arcodon és a friss levegőt a tüdődben. Ez egy új nap, ami csak rád vár! Ha szoktál légzőgyakorlatokat csinálni, néhány kör belefér most is.

5.     Kérdezd meg magad: „Hogy vagyok?”

Szánj magadra pár percet, hogy megvizsgáld: Hogyan is érzed magad? Lassulj le és figyelj befelé mi történik a szívedben az elmédben és a testedben. Izomlázas vagy? Izgatott? Tele energiával? Tudd, hogy bármit is érzel, az úgy van jól. 

egészséges reggeli rutin

6.     Egyél egy fantasztikus reggelit!

Legyen fejedelmi a reggelid. Rakj össze egy egyszerű, de annál táplálóbb reggelit, ami egészen ebédig tud pörgetni. Itt találsz pár ötletet ezekre. Nekünk az vált be, hogy minden nap ugyanazt reggelizzük. Sajtos tojásrántottát, zöldségekkel és zabkását. Na meg a kávé. Ha így indítjuk a napot, tuti a pörgés délig.

7.     Adj a testednek egy kis törődést!

Mindegy, hogy csak egy rövid nyújtásról, futásról vagy egy kis jógáról beszélünk, a reggeli mozgás az egyik legjobb dolog, amivel elkezdheted a napodat. Nem vagy reggel mozgós tipus? Sebaj, 5-10 ismétlés domborítás-homorítás, akár még az ágyban végezve tényleg csodát tesz. Felébreszt, energetizál, és ha elaludtad esetleg a nyakad, hátad, már ki is mozgattad! Ha napüdvözleteket csinálnál, itt egy rövid videóban elmagyarázzuk hozzá a pózokat.

8.     Szilárd elhatározásokat állíts magad elé!

Tudatosítsd a jó dolgokat, amiket meg szeretnél a élni a napodban. Emlékeztesd magad, hogy elég vagy. Hogy képes vagy rá. Hogy tehetséges vagy. Hogy áldott vagy. Majd döntsd el mit szeretnél elérni. Mi lenne az a 3 dolog, ami büszkeséggel töltene el, ha meg tudnád valósítani a nap végére? 

9.     Adj időt magadnak!

Nagyon egyszerűen tudunk időhiányba kerülni reggelente. Ekkor frusztráltak, ingerültek leszünk, ami aztán kihat az egész napra. Adj magadnak annyi időt, amennyi csak kell, ahhoz, hogy nyomás nélkül a saját tempódban tudj elkészülni. Kelj fel kicsit korábban, és sajátítsd ki ezt a kis szeletet a napból magadnak.

10.  Találd meg a mosolyod!

Legyél te a szeretet, amit a világba lépve a többi emberben is felébresztessz. Kezdésnek reggel ébredés után mosolyogj rá a párodra, gyerekedre, vagy akár csak úgy, bele a nagyvilágba.

 

care2