Fordított világ, avagy az antigravitáció az edzésekben - űrhajósok tréningje?

Súlytalanság (inverz) terápia egy űrkiállításon?!

A végtelenbe és tovább!
— Buz Lightyear, Toystory

Mivel unokaöcséim is nagy rajongói a filmeknek, ezért elnéztünk velük a hétvégén a Millenárison megnyílt nemzetközi űrkiállitásra. Nagyon érdekes és tanulságos volt, ajánlom mindenkinek.

Ennek a kiállításnak a végén ki lehetett próbálni mindenféle szimulátort és köztük volt egy giroszkóp ami a súlytalanságot volt hivatott bemutatni. Innen jött az ötlet, hogy egy nagyon hasznos eszközről meséljek, amit már láthattatok/próbálhattatok, de nem is gondolnátok, hogy mennyi pozitív hatása van, valamint nem utolsó sorban nekem is rettentő sokat segített az edzéseim során. Ez az eszköz meg nem más, mint az inverz pad. Más néven denevér-pad, libikóka, és még ki tudja hány fantázia-szülte okosságnak is ismerhetitek.

Az inverz terápiának számtalan jótékony hatása van.
Használják

  • hátfájás,
  • krónikus fejfájás,
  • izületi fájdalmak,
  • beállt izmok kezelésére,
  • immun-, a keringési-, az emésztési- és nyirokerendszer felturbózására

Mint láthatjátok igazi garmadányi jótékony hatása van.

Ezek közül én a hát és a keringési rendszer segítését emelném ki.

Az előbbi manapság járványként terjed az ülőmunkát illetve kevés testmozgást végző egyedek körében. Ezt előidézheti egy berögzült rossz tartás, gerincferdülés, kezdeti- illetve kifejlett gerincsérv, melyek elnyomhatják a mellettük futó idegpályákat, illetve a beállt hátizmok egy keményebb edzést vagy fizikai igénybevételt követően. Ekkor ha az ember a feje tetejére állitja magat a következő jótékony hatásokat kaphatja:

  • A megfeszült izmok a gravitácio hatására megnyúlnak, ellazulnak
  • A csigolyák eltávolodnak, ezzel nagyobb mozgásteret és nyomáscsökkenést biztosítva a teljes gerincoszlopnak és a csigolyák közti lemezeknek
  • A gerincferdülés okozta görbületek kiegyenesednek
  • A várandósság okozta hátfájást is enyhíti (persze áldott állapotban kérjük ki mindig a doktorunk véleményét)

A keringési rendszerre tett jó hatása is több szempontból fontos kivesézni:

  • Inverz állapotban a vér a perifériákból a gravitáció hatására könnyebben visszajut a szívhez ezzel levéve egy nagy adag terhelést a szervről.
  • Az oxigenizált vér elárasztja az agyunkat ezáltal az megnyugvást előidéző hormonokat ereszt szét a testünkben, ellazítva az izmainkat, és lelassítva a szívverésünket.
  • Egy hosszabb futás, lábedzés vagy csak egy talpon eltöltött rohangálós nap után is nehéznek, felpuffadtnak érezhetjük alsó végtagjainkat. Ez a felgyülemlett nyirokfolyadék miatt van, amit egy gyors lógás pillanatok alatt segít  kiüríteni ezáltal felfrissít.

Nemtől, kortól függetlenül ajánlom mindenkinek, hogy ha alkalma van rá hetente 2x-3x 5-10p-re billentse magát fejjel lefelé. Mindezeket megelőzően persze mindenki kozultáljon a doktorával vagy az edzőjével.

Kezdetben nem is kell teljes 90°-ig hátrabillenni hanem egy 25°-30° környékén már részesülhetünk a pozitiv hatásokból és a legtöbb ember 60° fölé nem is fog menni.

Fontos még megjegyezni, hogy hasonló jótékony hatása van bármilyen fejjel lefele helyezkedésnek,mint például a fejenállásnak, kézenállásnak, pár jógapóznak, vagy az egyre inkább terjedő akrobatikus jógának, bár ezeknél a test aktív stabilizálásban van, így nem tudnak az izmok annyira elernyedni. Valamint a gravitációs csizmák is meghozzák a fent taglalt hatásokat, de ezt a módszert a haladóknak ajánlanám csak, a pozicionálási nehézségek és a fixen adott 90°-os lógásszög miatt.

Lógásra fel! :)

Szeretnél időben értesülni ha új blogposzt, online tréning vagy videó van a láthatáron? Kattints és iratkozz fel! NEM spammelünk ;)
Itt Facebook közösséghez csatlakozhatsz mégtöbb hasznos és motiváló tartalomért!