Edzésfajták pro-kontra 2. rész: aerobic

Definíciója: csoportosan, zenére végzett mozgásforma, instruktori irányítással célja az általános fittség megtartása, javítása, a szervezet aerob zónában tartása.

Az aerob zónáról már írtunk egy cikket, melyet olvass el, hogy értsd a következőeket is, itt.

Az egyéni aerob zóna kiszámításához és a pulzus kontrollálásához valamilyen óra/öv szükséges, valamint meglehetősen egyéni és edzettség függő, hogy az óra melyik részén kinek kell kicsit visszavennie a tempóból, innentől kezdve láthatjuk, hogy az eredeti céljukat az aerobiknak nevezett edzések nem teljesen érik el.

Több fajtája lehet, a sima ugribugritól kezdve a stepaerobicon át a salsaaerobicig, eszközzel vagy eszközök nélkül. Rövidebb-hosszabb koreográfiák követik egymást, bonyolultságuk az óra nehézségétől függ. Az oktató nem javít, instruál hanem bemutat, motivál és a ritmust tartja. A gyakorlatoknál nem a helyes végrehajtáson van a legnagyobb hangsúly.

Pro:

  • bárhol elérhető
  • csoportosan végezhető
  • olcsó
  • szintezhető (kezdőtől a haladóbbig)
  • a zene kifejezetten jó hatással van a lélekre
  • élvezetes tud lenni
  • változatos, ezernyi fajtája van

Kontra:

  • Amire használják (zsírégetés) nem ez a legalkalmasabb módszer
  • túlsúlyosoknak nem ajánlott, mert nagyon terheli az izületeket (pont mint a futás, helllóó)
  • ember legyen a talpán aki a koreográfiákat követni tudja :))
  • időponthoz kötött
  • nem szabják egyénre a feladatokat
  • beltéri
  • sokszor nem tartanak megfelelő bemelegítést és levezetést

Személyes:

Mindig felnéztem az emberekre akik képesek voltak a hardcore stepaerobic órákon követni a koreográfiát, le a kalappal. Alapvetően ez egy élvezetes és hasznos mozgásforma, állóképességet valóban ad, meg koordinációs képességet is fejleszt. Az egy jó nagy ámítás, hogy a fitneszladyk akik bemutatják a gyakorlatokat (RR. és társai) ezzel az ugribugrival kerültek olyan formába, amilyenek, mert nem. Súlyok a megoldás. Mindenesetre az aerobic tökéletes átmozgatás, állóképesség fejlesztésre is szuper, valamint nem elhanyagolható a zene meg a ritmus léleksimogató hatása sem.

Sport általánosnjoy