5+1 tipp a sikeres életmódváltáshoz

Ok, holnaptól kezdem a diétát
— (mindenki/bárki)

A fenti fogadkozást már mindenki kimondta az életében - miközben "csakegyutolsó" pizzáért, sütiért nyúlt. Aztán egy ideig tartott valamilyen étrendet, elindult a változás, majd n+1 indok miatt félbeszakadt, és kezdődött minden újra előről. Az egész változásnak az a kulcsa, hogy megtörd ezt a körforgást. De hogyan?
Olvastam egy cikket, részben az alapján, saját gondolatokkal kiegészítve jön néhány megszívlelendő tipp:

1.) Találd meg azt az életmódot, diétát ami megfelelő neked.
Diéta = étrend! nem fogyókúra. A diéta az nem egy projekt, amit csinálok egy ideig aztán majd "minden jó lesz mert ehetek újra fánkot, pizzát, oreót". Amennyiben az étrended valóban kielégíti mind a fizikai mind a szellemi szükségleteidet (igen, ez utóbbi is fontos!) akkor nem projekt lesz, hanem életmód. Arról már sok szó esett, hogy egyik nagy irányzatot sem veheted át ctrl C ctrl V módon. Lehetsz vegán paleó ketós clean-evő, de tuti nem úgy, mint az ismerősöd. Ki kell kísérletezned, mi a számodra megfelelő tápanyagmennyiség. És még egy, amire fontos odafigyelned: a személyiséged. Struktúrált és tervezgetős vagy? Vagy a spontán dolgokat és a variabilitást részesíted előnyben? Első esetben valószínűleg egy strictebb, előre elkészíthető étrend fog beválni, utóbbiban pedig nagyobb irányvonalak, mert a világból ki lehet majd kergetni a vasárnap készítsd el a kajádat szerdáig - tipusú mondatokkal. Találd meg a rutint ami kielégíti a szükségleteidet, igényeidet! A videósorozatunkkal ebben szeretnénk segíteni.

2.) Legyenek reális elképzeléseid és céljaid!
Sokan ott buknak el, hogy irreális célokat tűznek ki maguk elé és motivációjukat vesztik. A súlyfelesleged, vagy épp az izomtalanságod nem két hét alatt alakult ki. A tested változni fog, de nem egyenletesen. Légy türelmes. Figyeld magad és változtass ha kell. Ha sok ideje stagnálsz a célod felé vezető úton, ha energiátlan vagy, ha ideges vagy.. Valami nem jó, változtass! Aprókat, okosan!

3.) Az étel üzemanyag, nem jutalom.
A kiskutyákat jutalmazzuk kajával. Ez nem azt jelenti, hogy ne élvezhetnéd a finoman elkészített ételt. Hanem azt, hogy akkor egyél, amikor éhes vagy! Nem stresszes. Nem fáradt. Nem szerelmes/szerelmi bánatos. ÉHES. Figyeld meg magad, a tested, és akkor tápláld amikor szüksége van rá. Nem amikor más problémát próbálsz ezzel szó szerint lefojtani.

4.) Normális kajákat egyél, rendes adagokkal.
Sokan ott rontják el, és ez egyébként visszautal az egyes pontra, hogy alig esznek, azt is "nyúlkaját", és folyamatosan éhesek emiatt. Add meg a szervezetednek amire szüksége van. Fehérjét, zsírt és szénhidrátot is! Ugyanazt az energiamennyiséget megkaphatod egy kis marék pillecukortól, vagy egy nagy tál baconös sajtos tojásos salátától is. Nem mindegy sem a mennyiség sem a minőség!

5.) Szeresd.
Szeresd ezt az egészet. Magadat. Magadért teszed. Nem grammozol, nem fitneszmodell vagy, hanem egy olyan rendszert alakítasz ki az életedben, ami garantálja, hogy majd az unokáidat is vígan tudd hintázni vinni a játszótérre. Nem projekt. Életmód. Mondjuk még 60 évig. Így tekints rá.

+1 mozogj :) - ezt nem kell ragozni.