Kismama jóga kisokos - 2. rész - Hogyan jógázz az első trimeszterben

A várandósság nem betegség, ellenben nagy változás mind fizikailag mind mentálisan és lelkileg a kismama életében. Az első három hónap nagyobb részében a kismamának még valószínűleg fogalma sincsen a várandósság tényéről. Valamint minden egyes ember és babavárás más és más. Nem jelenthetünk ki fekete-fehéren semmit. Az alábbi tanácsokat, ötleteket mindenképpen szabd magadra, a mozgásos-sportmúltadra és a helyzetedre. 

terhes jóga
  • Mivel a baba még nincs megtapadva, ezért a vetélés esélye nagyobb lehet, ez odafigyelést igényelhet.
  • Gondolj arra, hogy helyet csinálj a babának! Olyan pózokat rézesíts előnyben, mely távolítja a bordákat az alhastól!
  • Reggeli rosszullétek: a hányingert csak fokozhatják a mély előrehajlások állásból. Csináld inkább ülve ezeket, valamint a falnál végzett féléhold állás (használj téglát is a lent lévő kezedhez) sokat segíthet a hányinger elmulasztásában!
  • A hormonális változások emésztési/puffadásos problémákat okozhatnak. A resztoratív pózok, például egy párnákkal segített Supta Baddhakonasana segíthet.
  • A mellkas és vállnyitó feladatok (felsőháti szakasz erősítés) segít felkészülni a baba cipelős időszakra.
  • Kegel gyakorlatok valamint a Mula Bandha és bizonyos intimtorna gyakorlatok segítenek tudatosságot vinni a gát és hüvely környéki izomzathoz, mely szükséges a szüléshez.
  • Az elejétől a 30. hétig a guggolások nagyon nagy segítséget nyújtanak. Készítenek a szülésre (remek szülő póz). Csak arra kell figyelni, hogy a medence tájékot ne nyújtsd túl bennük!
  • Használj bátran kiegészítőket (tégla, párna, pokróc) és módosíts pózokat, ahogy jól esik.
  • Tedd nyugodtan le a térdedet deszka pózban, ha elfáradtál.
  • Csecsemő pózban (se) préseld a hasadat, inkább nyitott térdekkel csináld!
  • Relaxálj! Sokat! Kapcsolódj a babáddal. 
kismama jóga

KERÜLD EL:

  • azokat a pózokat, amikben a hasadon fekszel és nyomás van rajta (kobra, sáska)
  • alhasi nyomást fokozó, valamint haspréselős pózok (beleértve az Uddiyana Bandhát is)
  • a kényelmetlen hátonfekvéseket
  • bárminemű csavarást - az első három hónapban a a vetélés kockázata miatt
  • túl gyors mozdulatokat, túl intenzív megterhelést
  • az egyensúlyos pózokat falnál/segítséggel csináld csak. A progesteron termelés fokozódása miatt lehet, hogy vicces lesz egyensúlyozni.
  • ha van reggeli rosszulléted, ne csinálj fordított pózokat
  • a relaxin hormon fokozott termelése miatt figyelj, milyen mélyen mész bele a pózokba! Kitörések, harcos pózok, mély guggolások - ne nyújtsd túl magad, légy tudatos!

Még egyszer, minden várandósság és kismama más és más. Van, aki meg sem érzi, és ugyanúgy folytatja a mindennapi gyakorlását, mint előtte (sokáig nem is tud a várandósságról) van aki pedig érzékenyebb. Légy tudatos, figyelj magadra és a babádra. Sok örömöt kívánunk!

Kismama jóga a 3. trimeszterben
Kismama jóga a 2. trimeszterben
Kismama jóga az 1. trimeszterben
Kismama jógáról általában