Kismama jóga kisokos - 4. rész -Hogyan jógázz a 3. trimeszterben?

A várandósság nem betegség, ellenben nagy változás mind fizikailag mind mentálisan és lelkileg a kismama életében. Az első három hónap nagyobb részében a kismamának még valószínűleg fogalma sincsen a várandósság tényéről. Valamint minden egyes ember és babavárás más és más. Nem jelenthetünk ki fekete-fehéren semmit. Az alábbi tanácsokat, ötleteket mindenképpen szabd magadra, a mozgásos-sportmúltadra és a helyzetedre. 

Az utolsó hónapokban a gyakorlás fókusza 200%-ban az, hogy az anyuka, vagyis a Te komfortérzésedet elősegítse. A tested már nagyon megváltozott, olyan pózokat keress, amik jól esnek és segítenek kapcsolódni önmagadhoz. 

KERÜLD EL:

  • a fordított pózokat. Akkor kell megállni a fordított pózokkal, amikor a medencét nehéznek érzed, a hasi és mellkasi területen nyomást érzel és nehéz lélegezni. Az utolsó hónapokban a fordított pózok nem feltétlenül tesznek jót a babának, "összezavarhatják", és ez nem tesz jót a pozíciójának.
  • Ne csinálj mély guggolásokat, mert már nagyon nagy nyomást helyez a gát-tájékra.
  • Ne feküdj háton anélkül, hogy kiegészítőkkel megemelnéd a hátadat. (Mintha egy rámpát építenél párnákból:)
  • A már szokásos hasonfekvős, alhasi kontrakciót kiváltós, alhasat/alhátat csavarós pózok.

JÓGASOR KISMAMÁKNAK - könnyed, lazítós felfrissítős

  1. Virasana - tégla, vagy párna a térdek alatt. A karok vagy Gomukhasana vagy Prstanjali kéztartásban.
  2. Supta Virasana - támaszd meg a hátad/nyakad/fejed párnával. Építs rámpát :)
  3. Csecsemő póz - 1-2 párnával a törzsed alatt, ahogy kényelmes!
  4. Supta Baddha Konasana - párnákkal támaszd meg a hátadat-fejedet. Az utolsó 3 hónapban tegyél be a lábaid közé 1 téglát, ez segít a medencéd nyitásában, tágulásában.
  5. Malasana - használj falat/széket támaszkodni. Utolsó 3 hónapban ne csináld!
  6. Bharadvajasana - csak a 2. és 3. trimeszterben. Ülj párnán, kényelmesebb lesz!
  7. Tadasana
  8. Trikónasana - használd a falat!
  9. Ardha Chandrasana - használd a falat!
  10. Nagy terpeszben hajolj előre! A kezeket nyugtasd egy sámlin, vagy széken!
  11. Upavistha Konasana - A hátadat támaszd a falnak, és ülj párnára!
  12. Badha Konasana - hát a falnak, ülj párnára! Az utolsó 3 hónapban tegyél egy téglát a lábaid közé, ez segít a medencéd nyitásában!
  13. Viparita Karani - párna a keresztcsont alatt, a farokcsont "lóg" a föld felé
  14. Savasana - bal oldalon feküdj, párnával a lábak között, kényelmesen!

Az alábbi galériában láthatod a pózokat egymás után, a fenti sorrendben. 5-8 légzésig maradj benne egy-egy pózban, vagy ameddig jól esik. Figyelj magadra és a babádra! Nagyon jó gyakorlást!

Még egyszer, minden várandósság és kismama más és más. Van, aki meg sem érzi, és ugyanúgy folytatja a mindennapi gyakorlását, mint előtte (sokáig nem is tud a várandósságról) van aki pedig érzékenyebb. Légy tudatos, figyelj magadra és a babádra. Sok örömöt kívánunk!

Kismama jóga a 3. trimeszterben
Kismama jóga a 2. trimeszterben
Kismama jóga az 1. trimeszterben
Kismama jógáról általában