Kismama jóga kisokos - 3. rész - Hogyan jógázz a 2. trimeszterben?

A várandósság nem betegség, ellenben nagy változás mind fizikailag mind mentálisan és lelkileg a kismama életében. Az első három hónap nagyobb részében a kismamának még valószínűleg fogalma sincsen a várandósság tényéről. Valamint minden egyes ember és babavárás más és más. Nem jelenthetünk ki fekete-fehéren semmit. Az alábbi tanácsokat, ötleteket mindenképpen szabd magadra, a mozgásos-sportmúltadra és a helyzetedre. 

A második trimeszter során a legtöbb nő energikusnak, boldognak, erősnek érzi magát.

FIGYELJ RÁ:

  • A vérmennyiség 40-50%-kal nő, a szív nagyon intenzíven dolgozik, nő a testhőmérséklet - ezek függvényében monitorozd a mozgásod intenzitását!
  • Szerencsére az ösztönök annyira erősen dolgoznak, hogy automatikusan, magadtól el fogod kerülni a kényelmetlenséget okozó pózokat. :)
  • A baba szempontjából a fókusz: csinálj neki helyet! Ennél csak nagyobb lesz :) Olyan pózokat csinálj, amik nyitják a test elülső részét, és erősítik a hátat. (trikónasana, félhold állás (szigorúan falnál!)
  • Valószínűleg egyre több kiegészítőt kell majd használnod! A resztoratív pózoknál a fal nagy segítség lesz.
  • A gerinccsavarásokat visszateheted a gyakorlásodba, de csak úgy, hogy az alhasadra ne gyakoroljon nyomást. Például a bharadvajasana (egyszerű ülésben csavarás) vagy az Utthita Marichyasana (állásban gerinccsavarás) is szuper, mert nyitja a vállakatt és nyújtja a gerincet anélkül, hogy problémát okozna a babának az alhasi régió nyomásával.
  • A pocakméret függvénye, hogy a zárt oldalra meddig tudsz csavarodni, preferáld a nyitott oldalt :)
  • A második trimesztertől a savasana pózt a bal oldaladon fekve, párnákkal/pokrócokkal kényelmessé téve végezd!
terhesjóga

KERÜLD EL:

  • Az összes hasonfekvő pozíciót!
  • Az összes hasizom kontrakciót okozó pózt és bandhát!
  • Azokat a hátonfekvő pózokat, ahol nem használsz kiegészítőt, hogy megemeld magad, csak simán a hátadon fekszel.
  • Mindent, ami nem esik jól.

Még egyszer, minden várandósság és kismama más és más. Van, aki meg sem érzi, és ugyanúgy folytatja a mindennapi gyakorlását, mint előtte (sokáig nem is tud a várandósságról) van aki pedig érzékenyebb. Légy tudatos, figyelj magadra és a babádra. Sok örömöt kívánunk!

Kismama jóga a 3. trimeszterben
Kismama jóga a 2. trimeszterben
Kismama jóga az 1. trimeszterben
Kismama jógáról általában