Nyaralás és egészséges életmód, avagy hogyan kövesd a diétádat a Balaton partján?

Nyár van, alig fürdőruhában égetem magam a napon...

Vagy valami hasonló. Elsőre a cikk címének felvetésekor két dolog ugrott be rögtön, az első:

  • Éld úgy a hétköznapjaidat, hogy a nyaralásra kalandként tekints, ne pedig megváltásként. Mármint ne a túlélésért küzdj a hétköznapokon, hanem alakíts ki egy olyan életet, amiben boldog vagy. Legyen időd és módszered a saját stresszeid, feszültséged levezetésére, vedd körbe magad olyan emberekkel akik feltöltenek, legyen célod, hivatásod vagy hobbid. Úgyis tudod miről beszélünk :)
     
  • A második pedig a télen elterjedt mondás, hogy az emberek nem karácsony és szilveszter között híznak el és lesznek egészségtelenek, hanem szilveszter és karácsony között. No, ugyanez igaz a nyaralásra is. Ha alapvetően tisztán és egészségednek/céljaidnak megfelelően kiegyensúlyozottan táplálkozol akkor nem kell aggódnod a nyaralásnál.

Ha kiegyensúlyozott az étrended és tudod mi a jó a szervezetednek akkor nem azért nem fogsz cukroslisztet enni agyba-főbe, mert önuralmad van, hanem mert nem kívánod, és mert tudod, hogy nem tesz neked jót. Ha viszont úgy vagy vele, hogy szeretnél fánkot reggelizni 1-1 alkalommal a gyerekekkel a tengerparton, vagy vacsira befigyel egy panírozott hekk, ámen. Semmi gond nincs vele. Nem fitneszmodellnek/erőemelő versenyre készülsz.

Tartsd szem előtt a neked bevált táplálkozási irányelveket, de ne csavarodj bele, ne légy "ünneprontó" - amúgy ez a hétköznapokban sem kéne - élvezd az életet és törekedj az egészségesre!

Hogy mégse legyen ez ilyen nesze semmi fogd meg jól tipusú írás:

Konkrét tippek nyaralás és diéta

  • Ne ess ki a ritmusból több napon át! Ha itthon napi 4x ettél, próbáld meg ezt tartani, hogy az energiaszinted hasonló legyen. Persze ha itthon komoly fizikai munkát végzel, a strandon meg henyélsz csak óraszámra, akkor kevesebbet kívánsz, de az elosztása legyen hasonló.

  • Hosszú útra készülj snackekkel! Itt és itt sok finom és egészséges süti, keksz és sós rágcsa receptet találsz, érdemes nem a benzinkutas snickers csokiban bízni :) 
     
  • Fehérjebevitel: nehezebb, de próbáld szintentartani ezt is. Mi mindig viszünk magunkkal fehérje port (A myprotein sós karamellásába vagyunk beleszeretve fülig:)) kisebb kiszerelésekben, mert egyrészt a hetven fokban jól esik a shake, másrészt tudjuk, hogy vannak olyan helyek ahol nehezebb a megfelelő mennyiségű fehérjét bevinni, és ez jó szolgálatot tesz.
     
  • Igyál sokat!! De tényleg. Többet, mint otthon, mert a napon vagy...
     
  • Probléma szokott lenni a melegben nem kívánom a kaját dolog - hát ez nem kívánság műsor :D Nem kéne legyengülni, egyél! Például salátát, hidegebb ételeket, túrókrémet, akármit. Ilyen 800 kalóriás "étrendre" áttérni a nyaralás közben nem csak a pihenőidődet, de az utána lévő hazatérés első heteit is megnehezíti. Totális öngól :)
     
  • Helyi ételek előnyben! Tengerpart, más ország, más kultúra? Próbáld ki a helyi finomságokat, új színt és ötleteket visz az étkezésedbe.
     
  • ÉLVEZD a nyaralást :)
izraelikaja

Edzések helye a nyaralás alatt:

Ha szeretnél, vegyél részt az online edzéseinken, hogy fenn tudd tartani a folyamatosságot, ezeket a gyakorlatokat bárhol csinálhatod otthon, de a kertben vagy a vízparton is. 

Egyébként meg szintén a helyi dolgokat javasoljuk, kajakozz, ússz, trambulinozz, kirándulj, amit a hely adhat, mozogj örömből!

Szép nyarat kívánunk!! 
P+M