Panni vega - első 10 nap tapasztalatok

Szóval kb egy hete belémhasított a felismerés, hogy már két napja nem ettem húst, ami nálam isssssszonyatosan furcsa, mivel a nagyböjti péntekeket is csak nagyon nehezen bírtam ki, pár éve egész egyszerűen SEHOGY :)

De most nemtom mi történt, azt már észrevettem, hogy kevesebb húst ettem kb egy hete, de aztán két napig semmit, és elgondokoztam, hogy akkor hogyan tovább.

Mivel évek óta szinte teljesen tisztán eszem, szívesen hallgatok a szervezetemre, mert tudom, nem mindenféle szarkaja-függőségből kíván vagy nem kíván valamit. Így voltam ezzel a hús nemkívánással is, viszont fontos volt számomra, hogy utánanézzek, hogyan tudom tartani kb-ra a megszokott makróim arányait, mert a.) nem akartam energikusságomból veszteni b.) csúnya betegségből kúrálódtam ki az étrendemmel, a fene akar ismét hormonproblémát és fejcsóváló nőgyógyászt hogy bizony nem lehet majd gyerekeket kergetni a kutya meg a macska mellett az udvaron. (Ja bájdövéj lakást keresünk, lásd itt).

Szóval hello internet, és elolvastam MINDENT, majd rájöttem, hogy jobb lesz ha magamnak sakkozok, és pár napig irogattam hogy miket kívánok, és így kialakult az étrendem, ami hasonló a húsevőshöz. Az olvasottak alapján látom, hogy teljesértékű étrend állítható össze a hús elhagyásával is. Tojást és tejtermékeket eszem egyébként.
Nyilván picivel kevesebb fehérjét jelent, a zsír adagomon növeltem, és a ch is kicsit magasabb. Továbbra is tisztán eszem, a reggeli teljeskiőrlésű tortillám kivételével nem nagyon van liszt, cukor pedig egyáltalán nincsen. Fehérjeport használok.

Eddigi tapasztalataim:

  • az éhségérzetem, mint olyan megszűnt. Mivel jól ettem eddig is, nem volt falhatnékom sose, de most valahogy olyan folyamatosan rendben vagyok, ja, igen, együnk - érzés van.
  • Minden nap iszom fehérjeport (Myprotein sós karamellás) ez eddig nem volt jellemző.
  • Sosem puffadok, eddig is ritkán, de most sosem. Amikor volt cheat kajám, az után sem!!
  • Az energiaszintem állandó.
  • Kevesebb kávét iszom. -  ez mondjuk szívás, mert imádom :( :)
  • Isszonyatosan élvezem az ízeket. Eddig egy saláta másodlagos volt a HÚS mellett, és a húsra fókuszáltam. Most hihetetlen izgalmas zöldség és fűszer-ízeket fedezek fel, és imádom.
  • Kreatívan főzök, és újra élvezem a kísérletezést
  • Ha nem tervezek előre, nehéz kicsit, mert a elgtöbb "beugrom a boltba kajáért" téma sajnos valami kevésbé tiszta étellel végződik
  • Továbbra sem kívánom a húst. Marcinak simán megfőzöm/sütöm, de nem kívánom

Példa napjaim:

hétfő

  • tk tortilla, két tojás, tejeskávé
  • 100g rikotta 20g protein 3 eper
  • fél adag spenótos-paradicsomos lasagne
  • fehérje
  • csicserifasirt, túró, saláta

kedd:

  • tk tortilla 1+két tojásfehérje, tejeskávé
  • fél adag spenótos paris lasagne
  • 1 fehérjében chia mag, harmad mangó
  • zöldségfasírt, túró, saláta

szerda:

  • tk tortilla 1+két tojásfehérje, tejeskávé
  • 2 kk mandulavaj
  • 2 zöldségfasírt, túrós salátával, csicseriborsóval
  • 2kk mandulavaj, 2ek fehérjés chia
  • túrópizza 2 sajttal, fél maracuja, mogyivaj

csütörtök:

  • tk tortilla, két tojás, tejeskávé
  • fehérjés chia puding
  • sajtos saláta
  • sajtos csicseris saláta avokádóval

péntek:

  • tk tortilla 1+2 tojás
  • eperturmix, proteinszelet
  • pao de queso zöldségekkel (8+5 - never again:))))
  • sajt, sali, csicseri

szombat:

  • tükörtojás, mangós süti, tejeskávé
  • lencsefasírt, zöldségek
  • fehérjeszelet, karfiolleves
  • karifolleves, lencsefasírt, édeskrumpli, saláta, mangósüti (receptek)

Összegzés:

Megnézem egy hónapig milyen ez. Mert kiváncsi vagyok, mert most jól esik, és mert sok kliensünk vega, így tudok nekik saját tapasztalatokból is segíteni. Magam számára nem tartom járható útnak a végleteket. Most ez esik jól, és kíváncsi vagyok. Ami egészen biztos, hogy pl a lencsefasírt az istenek eledele és az rendszeres vendég lesz az asztalunkon :)

Írok még, ha letelik a második 10 nap. 

+1 ami szerintem fontos: ugyanúgy, mint ahogy az életmódváltóinknak javasoljuk nem az volt a mindset, hogy mit ehetek a hús HELYETT, hanem, hogy na nézzük, mit kreativkodjunk. Nem a mit ehetek a kenyér helyett, hanem a mit reggelizzek  -párhuzamra. Ez sokat segített.