Téli fitness kisokos - avagy nem karácsony és szilveszter között hízol el

Nem karácsony és szilveszter között hízol el. Hanem szilveszter és karácsony között.
— népi bölcsesség

Közelegnek az ünnepek, na meg egyre hosszabbodnak az esték és hűvösödik az idő. Egy női magazin szavaival élve "a kilók alattomosan kezdenek felkúszni" ilyenkor.

Arra gondoltunk írunk pár gondolatot most kezdésnek, és az ünnepekig meg még több konkrét tippet, hogy ne "azok az alattomos kilók" győzzenek. Amúgy a kilók sosem alattomosan jönnek. Csak Te hunyod be a szemedet és nem akarod látni mit csinálsz :) Mindegy.

A fenti mókás szilveszter-karácsony dolgot egyébként a megmosolygás után is érdemes átgondolni. Amennyiben alapvetően egész évben egészséges életmódot folytatsz, nem a karácsonyi bejgli miatt leszel egészségtelen, beteg és elhízott. Ez 100%.

Ilyenkor, amikor télen beszorulunk a lakásba és jön a forrócsokis sütizabálós punnyadás. Vagy mégse?

  • Egyél egészségesen! Vitaminpótlásra is ügyelj, és próbálj amennyire lehet friss zöldséget/gyümölcsöket is fogyasztani!
  • Mozogj! Nehezebb elindulni, de a kedved és az energiaszinted fenntartása miatt még nagyobb szükséged van rá, mint bármikor!
  • Hétvégén irány a szabadlevegő, még ha hideg van, akkor is! Töltődj!
  • Normális, hogy ilyenkor több ételt kívánsz, óvatosan, odafigyelve alakítsd ki a téli étrendedet. Legyen egészséges, de kicsivel több kalória/zsírosabb.
     
  • Élvezd a hosszú estéket, ne büntetésként tekints rájuk, hanem éld meg minél jobban  hangulatukat! Ha nem harcolsz a változás ellen, hanem mész vele sokkal könnyebb dolgod lesz.

 

Ünnepek, étkezés, rokonok...

A posztkezdő idézet alapján is gondolhatjátok, hogy nem mi leszünk azok, akik megsértik a nagyit azzal, hogy a csak karácsonykor évente egyszer nagy gonddal elkészített bejglit visszautasítjuk. 

A holisztikus egészséget tartjuk a legfontosabbnak, ami a fizikai, mentális, lelki és szociális egészséget egyesíti. A hagyományokhoz hozzátartozik a karácsonyi vacsora és a szilveszteri pezsgős koccintás is. Szerintünk egy átlag ember - aki egyébként egészségesen él - életébe a fentiek beleférnek. Nyilván itt sem végletekről beszélünk. Viszont arra gondoltunk karácsonyig megosztunk néhány újragondolt receptet, amikkel elkápráztathatod a rokonságot is, és még egészségesebbé valamint finomabbá teheted a karácsonyi menüt.

Kezdetnek egy zserbó golyó:

zserborecept

Áztass be aszalt sárgabarackot rumos tejbe kb egy éjszakára (vagy egy egész napra, csak tedd mindenképp hűtőbe). Csöpögtesd le és botmixerrel aprítsd/pürésítsd, és adj hozzá darált diót, reszelt citromhéjat, darált mandulát és cukormentes barack lekvárból annyit, hogy gombócokat tudj belőle formázni. Ízlés szerint mehet bele kevés méz és rum (okosan, tavaly nálunk nem diós vagy mákos hanem rumos bejgli lett végül egy óvatlan mozdulat miatt :)).

Hagyd a masszát pihenni pár órán át, majd formázz belőle kicsi gombőcokat. Mártsd bele olvasztott cukormentes étcsokiba, hagyd, hogy megdermedjenek. A tetejébe szúrj fogpiszkálót, amit kidíszíthetsz karácsonyira.

Édes, apró, nagyon finom!!!
njoy!

ps: Ha van bevált karácsonyi recepted, szívesen látjuk, info@njoylife.hu ;)