Szia!

Ezen az oldalon mindent megtalálsz, ami ahhoz szükséges, hogy el tudd kezdeni az életmódváltásod. Ha bármi kérdésed van, akár most, akár a későbbiekben, keress minket bátran! 

Különböző életúttal és fizikai/lelki állapottal jelentkeztetek, ezért valószínűleg lesznek olyan részek, amiket nyugodtan átugorhatsz, lesz viszont olyan is, ahol több időt kell eltöltened.

Lényeg, mint mindenben a FOKOZATOSSÁG

Az első hónapban az étkezésben és a mozgásban is kicsi lépésekkel haladunk, elkezdünk szokásokat kialakítani, hogy valóban tartós eredményt érhessünk el. Mindezt akaraterővel, de belehalás, szenvedés nélkül. Annak semmi értelme, hogy nulla mozgás és rossz kajálás után most hirtelen nyakadba vegyél heti 5 edzést és éheztesd magad. (utóbbinak SOSINCS értelme)

Életmódváltás 1-2. hét:

Tedd partnerré a környezetedet!

Az életmódprogramok, edzések sok esetben azon buknak el, hogy nem támogató a környezet. Ha szeretnéd ezt elkerülni, ezt, vagy egy hasonló levelet küldj el a közvetlen ismerőseidnek, hogy támogassanak!  Az alábbi levelet Panni írta anno a családjának és a barátainak.

Sziasztok,
nagy híreim vannak!
A következő hónapokban szeretnék az eddigieknél sokkal többet tenni a saját egészségemért, ezzel áttételesen a szeretteimért is, értetek. Ezért csatlakoztam egy online közösséghez (www.njoylife.hu) és elkezdek edzeni, és változtatni fogok az étkezésemen is.

Ez valószínűleg rémisztően hangzik, én is izgulok rendesen. Lesz online edzőm, tréningprogramom, étrend tanácsaim, mentális támogatásom, megfelelő terhelés és pihenés(…) a programban, de ettől függetlenül kemény munka lesz. Nem szeretnék nagyon kitérni rá, ha kárdeztek, szivesen mesélek.
De nélkületek nem fog menni. Vagy nehezebben.

Ezért azt szeretném kérni, hogy támogassatok :)

Nem leszek mániákus, nem fogok mindenkit kergetni ha hamburgert eszik, és nem fogok csak erről beszélni.

Viszont most ez lesz az egyik prioritás az életemben, intenzív lesz, az biztos. Légyszives, tartsátok ezt tiszteletben. Ha együtt megyünk kajálni, ne kínálgassatok olyannal, amit tudjátok, hogy nem járul hozzá a céljaimhoz.
Lehet picivel nehezebb lesz velem találkozni, de igyekszem úgy igazítani a mozgásokat, hogy mellette minden beleférjen, mert

Ti ugyanolyan fontosak vagytok az életemben, mint eddig. Hihetetlenül szerencsésnek érzem magam, hogy olyan emberek vesznek körül, mint Ti.

Nagyon sokat fogok tanulni, edzéselméletet, táplálkozást, erőfejlesztést, mobilizálást, rettentő izgatott vagyok :)

Hogyha bármihez csatlakoznátok, vagy kérdésetek van, akármi, mondjátok, szívesen veszem!

Étkezés

Itt az étkezésről szóló összefoglaló, mely lépésről lépésre tartalmazza az utasításokat, hogy mit kell tenned, hogy egészségessé alakítsd át az étrendedet.
Az első feladatod ezzel az, hogy olvasd el a bevezetőt a linken, és nézd meg a kisfilmet.  (nulladik lépés a linken)

Az első hónap végére az lesz a célod, hogy kitisztítsd az étkezésedet. (Első lépés a linken)

Mozgás

Felméréssel kezdünk, mivel fontos, hogy helyes alapokon mozogjatok. Összeállítottunk három tesztet. A fájdalmat, a mobilitás és a stabilitás-beli diszfunkciókat szűrjük ki velük, amik után már el tudtok indulni a nektek megfelelő mozgással.

Feladatok - ide kattintva tudod megnézni a feladatokat. Egyértelműek az instrukciók, találsz képet is. Kérj meg valakit, hogy segítsen pontozza le a megadottak szerint. 

Pontozó űrlap   File/másolat készítése, és máris a saját G-drive-odon lesz, és szerkesztheted.) és töltsd ki.

Ha bármi nem világos, vagy szeretnéd, hogy mi pontozzuk le a gyakorlataidat, töltsd fel a fotókat a FB csoportba, és már csináljuk is!

Még egyszer: Azért fontos ez, hogy lássuk van-e diszfunkció a testedben amire mozgásnál oda kell figyelni. Megelőzés. Ha meg van, akkor rehab. Ne lógd el, és tudd, ez nem vizsga. Nem kell teljesítménykényszer, meg vizsgadrukk. Kiértékeled/kiértékeljük neked aztán megyünk tovább a jövő héten!

Ennyi a házi az első hétre!

És a legfontosabb...

Élvezd, de tényleg! Magadért csinálod. Lesznek hullámvölgyek, nehézségek, és nem csak az elején. De egyre jobban fogod érezni magad, egyre erősebb, energikusabb és egészségesebb leszel, és ez kívül-belül meg fog rajtad látszani!

Hiszünk benne(d), sikerülni fog!

Életmódváltás 3-4. hét

Lélek

Olyan jó érzés nézni a képeket, meg a kreativitásotokat a Facebookon! Felmerült az éhségérzet miértje, a falásrohamok, és írtunk erről, a testi és a lelki hátteréről is egy bejegyzést, itt. Ez a témának még csak a felszíne, de gondolatébresztőnek azt hisszük, megteszi.

Étkezés

A következő két hétben marad a tisztaság fókusz (najó, az elkövetkező életben is :)) viszont hozzáadunk egy plusz dolgot. Minden étkezésednek tartalmaznia kell mind a három makro tápanyagot. Fehérjét, Szénhidrátot és zsírt. 

Ha szeretnéd megérteni a különbségeket, és hogy mikben találod meg őket nézd meg ezt a kisvideónkat.

Mennyiségi korlát továbbra sincsen. Nem kell grammokat számolgatnod. Egyél amikor éhes vagy teljesen tiszta ételt és minden étkezésed tartalmazza mind a három makrót. Természetesen van olyan, hogy nem tudod egy tál étellel ezt megoldani. Például az én reggelim sajtos tojásrántotta. (Tojás: fehérje, sajt: zsír). Eddig 3 tojásból ettem, most, hogy hozzá kell rakni szénhidrátot is, és eszem hozzá zabkását, így a három tojás sok, és két tojásos a rántotta, sajttal a tetején, aztán elfogyasztom a kb 30g zabkásámat édesítővel-vízzel és pici fahéjjal. 

Itt találsz egy remek tápanyagtáblázatot.

Ha bizonytalan vagy, kérdezz! Facebookon vagy mailben nyugodtan!

Mozgás

Elkezdjük!!! :) Bevallottan ez a kedvenc-kedvenc részünk! Az lesz a menetrend, hogy aki kitöltötte a mozgástesztet és eljuttatta hozzánk külön mailben fog értesülni a feladatairól. 

Fontosnak tartjuk, hogy NE osszátok meg a feladatokat, edzésterveket olyannal, aki nem töltötte ki a mozgástesztet. Szeretnénk ha a fejlődésetek biztonságos lenne. Ezért nem pakoltunk fel mindent elérhetőre. A teszt 20 perc alatt bárki számára kitölthető, elküldi, megnézzük és máris megkap mindent, pluszban jótanácsokkal, hogy a tesztje alapján mire kell figyelnie. Kérünk titeket, tartsátok tiszteletben ezt a döntésünket, és a lejelszavazott honlaprészekhez amiket kapni fogtok ne adjátok meg másnak a jelszót.

Nem irigységből. A Ti illetve mások érdekében :)