Életmódváltás 2. hónap

Hejhó,

elrepült az első hónap, mint a szél, igaz?
Most már tiszták az ételeid, és a nagyobb étkezéseid tartalmazzák mind a 3 makró tápanyagot. Igaz?!
A mozgások is az életed szerves részévé válnak lassan, tudod, fontos, hogy a neked, állapotodnak megfelelő mozgásformát válaszd, és találd meg az örömmozgásodat is. Ha még nem sikerült megtalálnod, szólj, segítünk, vagy ha otthon edzenél, katt a mozgás menüpontra és az online edzésekre. 

A második hónap nagyobb részben a céllal történő táplálkozás tökéletesítéséről fog szólni. Ehhez az alapokat két dolog adja, azaz három, de az elsővel már végeztünk:

  1. tiszta táplálkozás
  2. mi a jelenlegi állapot?
  3. mi a célod?

1-2 hét: Jelenlegi állapot és célállapot

Megyünk tovább a kettes ponttal, a jelenlegi állapottal.

Magasság, súly és ami fontos: testzsírszázalék! Mert remekül lehet csak súllyal és centikkel dobálózni, de nem mindegy, hogy az a nyolcvan kiló az miből is áll össze rajtad. Kihagyhatatlan az alábbi kép:

Szóval tessék megállapítani a testzsír százalékot. Erre több módszer is létezik:

  • Elmész egy fitneszterembe és ott megmérik neked
  • Legtöbb orvos is tud mérni
  • Veszel egy bőrredőmérőt (kb 1-2000 Forint GOOGLE! pl ez) és itt a link amivel tudsz mérni. Ez azért jó, mert kb a legpontosabb eredményt adja, és ismételni tudod amikor szükséges

Ha a fentiek valami miatt lehetetlenek (bár őszintén nem tudom miért.. :) Akkor használhatod kb saccolásra az intereneten használható képeket, ahol a képek fölé írják, h kb hány százalék a testzsírja az alanynak. Direkt nem rakok be ilyet, mert ez az összehasonlítás kb-ra sem pontos, inkább szánj rá időt és legyél pontos. Ez a szám lesz a beállított táplálkozásod alapja, nem mindegy :)

3. Mi a célod? Most fizikailag értjük. Kinézetre, teljesítéményre, ilyesmire.  

innen folytatjuk!

3-4. hét Te hány blokkos vagy?

Az njoynál az étrendtervezéskor a kiindulási alapot a Zóna módszer jelenti. Ezt szabjuk utána személyre és célra. A miért, és a mi is ez a módszer kérdésekre a választ az étkezéses blogbejegyzésünk adja itt

Itt csak röviden a számítási metódusra térünk ki:

A testsúlyod valamint a testzsírszázalékod és a napi mozgásod alapján ki tudod számolni a napi tápanyagszükségletedet, blokkokban. 

Mi az a blokk?  Teljesen jogosan merül fel a kérdés…mi is az a blokk? Blokk az egy egységnyi ételt jelent, amely a számolásainkat fogja egyszerűbbé tenni később és amely következő tápanyag összetételből áll. 1 Blokk=7g Fehérje, 9g Szénhidrát, 1,5g Zsír. Fenti példánkhoz visszatérve a próbababánk 16 blokknyi fehérjét, szénhidrátot és zsírt fogyaszthatna el. Rengeteg táblázatot találhatsz az interneten, hogy ez a különböző ételekre levetítve, hogyan is néz ki (például 30g sült hús egy blokknyi fehérjét tartalmaz…). 

A kalkulátor poundban számol, a testsúlyodat kilogrammban szorozd meg 2,2-vel így kapod meg az értéket. A kalkulátort ide kattintva érheted el. 

Számold ki hány blokkot kell fogyasztanod átlagosan, majd a saját napi rutinodnak megfelelően oszd el a blokkjaidat.  A blogbejegyzésben találsz segítséget milyen étel hány blokknak felel meg, valamint ha nem szeretnél grammokat számolni, segítünk szemre hogyan tudod megállapítani.

Ugyanúgy, mint a tiszta étkezés bevezetésénél az elején szigorú kell, hogy legyél önmagaddal. Néhány hétig ragaszkodj számszerűen a kiszámolt mennyiséghez és adagoláshoz, a szervezeted valódi reakciójára csak akkor fog fényderülni. Tovább megyünk a személyreszabással, ha már a blokkos étkezés rutinból megy.

Életmódváltás 3. hónap

A harmadik hónap talán a legszámolósabb. A kiszámolt blokkmennyiségeket itt 100%-ra be kell tartanod, hogy tiszta képed legyen arról, hogy milyen hatással vannak rád ezek a makró arányok, és legyen mihez visszanyúlni ha változtatni szükséges.

Írtunk egy bejegyzést arról, hogy mit tehetsz hogyha a fogyásod huzamosabb ideig megáll, kattints ide ehhez. 

Legyél nagyon büszke magadra, az egészséges életmód immár életed szerves része, mi is nagyon büszkék vagyunk Rád! Ha megosztanád az eddig elért eredményeidet, írj nekünk bátran!

Gyakorlás:

A) "De jó a hajad!"
"Ez, áhh, most tök kócos, meg törik a vége, nézd!"

B) "Mennyit fogytál, ügyes vagy!"
"aha, de nézd, itt a hasam még tök gáz, és basszus, a gatyák sem úgy állnak ahogy kellene!"

C) "Nagyon jó munkát végeztél, az ajánlat amit kiküldtél profi lett."
"hah, google, na meg annyira nem pro, mert akkor már válaszolt volna az ügyfél"

D) "Szép a ruhád"
"kösz, de ez csak egy régi gönc"

Ismerős? Mindig magyarázkodunk, basszus. Bókot elfogadni, dicséretet elfogadni, ahh, mintha tüzes vassal sütögetnének (de mellette persze mintha hájjal kenegetnének, mert kell ez mert jól esik de na ne máááár). 
Szóval a heti házi feladat három részből fog állni. Az első része: 
Álljál szembe a tükörrel és HANGOSAN dícsérd meg magad valami miatt. Gyerünk!!! Tippek a képen. Ha bekommenteled miért dícsérted meg magad, plusz pont :)
Második rész: Figyelj, és legyél tudatos. Ha valaki megdícséri a külsődet, használd a "köszönöm" szócskát, és pont. Ha a munkádat, befektetett energiádat, és csak egy köszi nagyképűnek tűnik, használd a "köszönöm, igyekszem" szavakat. (Ez amúgy Marci taktikája is, ő sem tud dícséretet elfogadni. Közös challenge ez nekünk.)
Házi feladat No 3. Dícsérj! Minden nap egyszer legalább. Idegent is akár! Észrevettem, hogy a pénztáros lányoknak sokszor nagyon ki van díszítve a körmük. Attól függetlenül hogy ez nekem tetszik-e vagy sem, ha látom, hogy büszke rá, megjegyzem, hogy menő a körme, tök jó és mosolygok. Szóval ilyen kis apró dícséret-magokat tessék szórni szerte a világban. És mellette koncentrálni az kettes pont két variációjára. Nehezebb lesz, mint megcsinálni 200 burpeet, megígérjük! De legalább olyan hatásos :))