njoy futósuli

Videósorozat, hogy megtanulj hatékonyan és biztonságosan futni. Lépésről lépésre haladj a videókkal, gyakorold be az aznapit, csak utána lépj tovább a következőre! Ha kérdésed van, írj nekünk!
M+P

 
Success isn’t given. It’s earned.
 

10 nap, napi egy videó és rövid instrukciók, hogy lépésről lépésre juss el a tökéletes futásig!

Ha személyre és célodra szabott edzéstervet szeretnél, írj az info@njoylife.hu-ra és küldjük a részleteket.

 1. testtartás

  • törzsstabilitás
  • fejpozíció
  • karpozíció

Akár tükör előtt gyakorold be a fentieket, és próbáld ki egy laza kocogásnál, végig fókuszálj a helyes tartásra!

 

2. testre ható faktorok

  • gravitáció - a futás, mint egy folyamatos esés
  • talajfogás helye
  • talajérintés a lábfej első tappancsaira
  • izomrugalmasság
  • izomkontrakció

Gyakorold az előreesést valamint azt, hogy a talajt a lábfej elülső tappancsaival érintsd először!

 

 

3. futótechnika 1.

  • előredőlés
  • lábfej felhúzása
  • lábváltás
  • érkezés

Próbáld ki a tanultakat. Ha nehezen megy, a rávezető feladatoknál részletesen vesszük majd mindet!

 

4. futótechnika 2.

  • lépésszám
  • sebesség növelése
  • halkan fuss
  • hegyre felfelé futás és lejtőn lefelé
  • filmezés
  • talajviszonyok

A videó felvétele után 2 nappal jutott eszünkbe, hogy kihagytuk a lefelé futást, ezért van a vágás a végén :) 

 

5. gyakorlatok 1.

A mai videóval megtanulhatod és begyakorolhatod a már említett "előre esés" technikáját. 

Végezd el a feladatokat közvetlenül a futásod előtt, és a futásod alkalmával pedig figyelj a ma tanult technikákra. 

 

6. gyakorlatok 2.

A törzstabilitás fontosságát fogod a mai gyakorlás alkalmával megtapasztalni. Illetve azt, annak hiányában mennyire szétesik a mozgásod.

 

7. gyakorlatok 3.

  • lépcsőről leugrás: magad alá érkezés megtanulása és a sebesség fékezését gyakorlod
  • lépcsőn láb felhúzás: lábváltás helyének rögzítése (magad alatt), a felsőtest maradjon amennyire lehet egy helyben, ne mozduljon előre.
  • oldalazás beledőléssel: "esés" több síkban való megérzése, itt lehetetlen sarokra érkezni: lábujjra érkezés berögzítése, koordináció fejlesztése
 

8. gyakorlatok 4.

A mai videóban páros gyakorlatokat mutatunk. Ha eddig nem érezted meg az előredőlés és helyes, könnyed futás technikáját, a mai feladatokkal tutira menni fog! Szükség lesz egy partnerre és egy strandkendőre. Hajrá!

 

9. bemelegítés

A bemelegítés nem a gyengék fegyvere, sőt! Ha szeretnél jól futni, na meg még mondjuk épségben lenni 20 év múlva is, akkor ne hanyagold el a felkészülést!

A mai videó két részes, az első benti, a második kinti, közvetlen futás előtti bemelegítés. Hajrá! 

 

10. levezetés

Néhány gyors gyakorlat a nagyobb izomcsoportok lenyújtására, melyeket akár közvetlenül futás után, még a természetben is csinálhatsz, vagy hazaérve, ahogy kényelmesebb.