njoy Órarend

 

2017.12.11-17.

2017.12.19-24.

Suli és senior jóga csak bejelentkezéssel Fb üzenetben vagy +36 70 291 4808 számon előző nap este 9-ig.

A többi órán érkezési sorrend van, ha szeretnél matracot stoppolni valamelyikre, írhatsz, vagy hívj minket!

A műhelybe 20 perccel órakezdés előtt tudsz bejönni.


Melyik óra való nekem?

Kezdőként, ha nem jó a kezdő jóga időpontja,  gyere bátran bármelyik órára, figyelünk rád, és olyan gyakorlatokat kapsz, ami neked való.

Haladóbbaknak, íme az óraleírások:

 

Vinyasa Flow

"Jógaszűzektől a veteránokig mindenkinek"

Talán ez az a jógatípus, amit leginkább a játékos szóval tudnánk jellemezni. Légzésritmusra váltogatjuk a gyakorlatokat, amik így átfolynak egymásba, szinte tánc. Nagyon kreatív és élvezetes óra a vinyasa flow, komoly mégis biztonságos kihívást jelentve testnek, légzőrendszernek, léleknek is, nem hiába szerelem oly sok jógi között nekünk is. A gyakorlatok skálázhatók, így ha épp nincs kedved/nem megy a kézenállás (most direkt túlzok) akkor csinálhatsz mondjuk egy sima planket - szóval teljesen magadra szabhatod az órát, és ebben segítünk, figyelünk, kísérünk. Gyere, játssz, áramolj velünk!
Az órákat Panni, Botond vagy Balázs tartja.


Morning Flow

"Garfildoknak kihívás és új világ, hajnali pacsirtáknak léleksimogatás"

A reggeli/hajnali gyakorlásokat egyszerűen meg kell tapasztalni. Akkor is, ha nem vagy amolyan “morning person". Ezeket az órákat a reggeli - előre se tudok hajolni, be vagyok rozsdásodva - fizikai és mentális állapotodnak megfelelően lassabban, fokozatosabban készítjük elő a nagyobb kihívásokra.  Az óra célja, hogy feltöltődve, felfrissülve - nem csak fizikailag, hanem mentálisan is készen a napra hagyd el a jógatermet. Kávé előtt/helyett kávé. Ha szeretnéd beépíteni a mindennapos gyakorlást az életedbe, akkor jógázz reggel, úgy tuti nem jön közbe semmi!
Az órákat Panni vagy Botond tartja.


Yin jóga

"Nem szépítünk. Mindenkinek. Receptre."

A dualizmus, a kettősség alkotja a világunkat. Yin és Yang. Ezekhez a minőségekhez rendelhetünk hozzá a világban mindent. A mozgásfajtákat is, pont, mint a szöveteinket. Yang tipusú mozgás például a vinyasa flow tüzes, erős mozdulatai, szövetek pedig az izmok például. A yinhez kötkető minőségek a hideg, a lassabb, elfogadó. Szövetek pedig az ízületek, a fascia, inak, szalagok. A yin jóga nem nyújtás. Angolul jól meg van fogalmazva : “you wanna stress the body not stretch it”. Stressz hatása által fejlődünk. A yin gyakorlatokkal hideg állapotban foglalkozunk az izmokkal, ízületekkel nyitjuk, bizonyos mértékben nyújtjuk őket, újramodellezzük a fasciát. Sok kiegészítőt használunk (párna, tégla) és minden órának van egy mentális, gondolkodós, filozófiai fókusza is. Kevesebb pózból építkezünk, 1-1 pózban 3-5 percig is benne maradunk (nem tartjuk, mert nincs erőfeszítés, passzív bennemaradás van csak). Eredménye egy teljesen új testérzet, régi fájdalmak, problémák oldódhatnak fel/meg. Akár reggel akár este, heti egyszer mindenkinek ajánljuk a yin gyakorlást.
Az órákat Panni tartja.


Jóga extra

"Jógiknak. Kiváncsiaknak, kreatívaknak, kihívást keresőknek. Meg tényleg minden jóginak"

A jógát, ha csak mozgásanyagra szűkítjük, hamar beláthatjuk, hogy szükség lehet kiegészítésre. Bizonyos izmok célzott aktiválására, bizonyos mozdulatok beiktatására (pl húzás, az nincs a jógában), olyan feladatokra, amik kiegészítik a gyakorlásunkat, ellensúlyozzák azt, vagy pont felkészítenek a bonyolultabb feladatokra. Valamint olyan energiarendszereket is megmozgatnak, amik a jógában kimaradnak.

A jóga extra órák kis workshop szerűen épülnek fel. A fasciagyakorlatoktól kezdve, a természetes mozgásos állatjárásokon át a konkrét akár súlyzós gyakorlatokig sok mindent megtalálsz majd. Változatosan, kreatívan, megtanítjuk még jobban használni, játszani a testeddel. Kezdőktől a haladókig jöhet bárki.
Az órákat Panni és Marci tartja.


Kezdő Jóga (Gerinc jóga)

"Jógaszűzeknek, gyógyulnivágyóknak, akik lassabb órára, több magyarázásra vágynak"

Az órán megismerheted a jóga alapvető mozdulatait. Egyszerű, könnyen kivitelezhető gyakorlatok készítik fel a tested, hogy később komplexebb pózokat gyakorolhass, vagy hogy csak egyszerűen megerősítsd, nyújtóztasd a helyes tartáshoz, egészséges gerinchez szükséges izmokat. Minden óra az egész testet átmozgató, erősitő és mobilizáló mozdulatsorokból építkezik. Fejleszti a testtudatot, általánosan segít jó állapotba hozni az izmokat és izületeket, hatékonyan támogatja a gyógyító folyamatokat. Kortól és nemtől függetlenül, szinte bárki végezheti.
Az órákat Panni, Balázs vagy Botond tartja.


Slow Flow

"Egy őrült nap után nyugtasd meg a gondolataidat és fáraszd le a testedet is"

Este van és megnyugodnál? De azért jó lenne mozogni, igaz? A slow flow óra részben dinamikus, de mivel az esti órákban van, ezért inkább olyan pózok és légzésszinkronos gyakorlás jellemzi, amelyek amellett, hogy intenzíven átmozgatják az izmokat, ízületeket, tulajdonképpen lecsendesítenek, kívül-belül, és nyugtatják, pihentetik az idegrendszert. Ha jógaszűz vagy, gyere bátran. Többiek is, ha egy fincsi, relaxos de kihívásokkal teli gyakorlásra vágytok.
Az órákat Írisz tartja.


Suli jóga

"A jógát nem lehet elég korán kezdeni! :)"

Mivel a tanulásra fordított idővel nő az egy helyben ülve töltött órák száma, ebben az életszakaszban még nagyobb szerepet kap a tudatosan végzett mozgás! Ugyanis a gyermek mozgásigénye, életkorának emelkedésével arányosan nő. Ám ez csak az egyik ok, amit érdemes szem előtt tartanunk, a másik, a gyermek belső érettsége az iskolakezdéskor. A sikeres tanuláshoz és terhelhetőséghez, elengedhetetlenek azok a tartalmak melyek önbizalmat, kíváncsiságot, kapcsolódási képességet, koncentrációt, önuralmat, céltudatosságot adnak egy kisiskolás számára. A rendszeres jóga foglalkozások komplexen fejlesztik ki ezeket a képességeket a gyermekben.

A jóga célja kisiskolás korban:

  • a helyes tattartás, ülés, állás, járás elsajátítása
  • a testtartás hibák megelőzése, korrigálása
  • az izmok erősítése
  • a koncentráció, figyelem kialakítása
  • az ellenálló képesség növelése
  • a helyes testsúly karbantartása
  • a kommunikáció és a kapcsolódás elősegítése
  • az érzelmi intelligencia kialakítása

Az órákat Írisz tartja.


Senior Jóga

"A kor az ugyebár csak egy szám..."

Életkortól függetlenül vigyáznunk kell testünkre, hiszen szükségünk van rá minden nap! Nincs olyan, hogy még túl fiatal, vagy már túl öreg! A mozgás az élet velejárója, ezért célunk, hogy izmainkat, ízületeinket, csontozatunkat, és keringési rendszerünket frissen, egészségesen tartsuk. A rendszeres, tudatos mozgás segít benne, hogy karban tartsuk magunkat és boldogan éljünk!

A senior jóga célja:

  • a gerinc rehabilitációja
  • az ízületek átmozgatása
  • az izomzat erősítése
  • légzőgyakorlatok elsajátítása
  • a helyes testsúly beállítása
  • az érrendszeri betegségek megelőzése
  • a lazítás fontosságának megtanulása
  • a test és a lélek frissen tartása

Az órákat Írisz tartja.


Szeretettel várunk, bármely órát is választod! Ha bizonytalan vagy, tudod! Kérdezz bátran! 

njoy csapat: avagy Panni, Marci, Írisz, Balázs, Botond.