strongfit rehabilitációs- és edzésmódszer

A módszert Julien Pineau dolgozta ki, látván, hogy az erősportokban milyen hiányosságokkal küzdenek, hogyan lehetne a sérüléseket minimálisra csökkenteni, az edzésterhelést illetve a fejlődést a maximumra fokozni.

Kinek való a strongfit módszer?

Sarah Loogman, Jackie Perez, Wendy Shafransky és Julien Pineau, Richard Aceves társaságában a StrongFit coaches week 2-n. 2017. szeptember.

Sarah Loogman, Jackie Perez, Wendy Shafransky és Julien Pineau, Richard Aceves társaságában a StrongFit coaches week 2-n. 2017. szeptember.

  • bármilyen mozgásszervi fájdalom esetén
  • mobilitásprobléma megoldására
  • sérülés utáni rehabnak (erősebb leszel a rehab végére, mint a sérülésed előtt!) (csak phisiot követően, nem helyette!)
  • ha megakadtál a fejlődésben
  • ha edzel valamit és szeretnéd, ha nem csak a sportodban használt izmaid, hanem az egész tested fitt lenne
  • ha belekezdenél CrossFit, súlyemelés, funkcionális edzésbe és ehhez alapoznál
  • ha meg szeretnéd tanulni a biztonságos feladatvégzést és a technikákat a súlyzós edzésekhez
  • ha edzenél
  • ha kiváncsi vagy

Hogy zajlik egy StrongFit alkalom, mi a cél?

Az általános cél az, hogy a testet minél jobban egyensúlyban tartsuk, hogy aztán azt a maximális mennyiségű stresszhatást róhassuk rá, amivel a legnagyobb adaptációt és fejlődést érhetjük el.

1. Strongfit felmérés, kiértékelés

Alhas és külső ferde hasizom ellenőrzése Julien Pineau-val. 2017. szeptember.

Alhas és külső ferde hasizom ellenőrzése Julien Pineau-val. 2017. szeptember.

Ez egy nagyjából 60 perces "felmérés", melyen pontos analízist készítek az állapotodról, hogy megtaláljam azt az egy kulcsfontosságú problémát, ami minden egyéb tünetnek az okozója. Legyen az sérülés, túledzettségből bekövetkezett fájdalom, vagy egyszerűen egy megfeneklett fejlődési görbe - hogy a legáltalánosabb problémákat említsem.

A kiértékelésen előbb szóban átbeszéljük a sport és mozgásbeli múltadat, beleértve az eredményeket valamint a sérüléseket is, majd ezen ismeretek és a jelenlegi problémád alapján kapsz célzott feladatokat, hogy kiderüljön melyik az az izom ami nem, vagy nem úgy működik ahogy kellene. Egyértelmű, tetőtől a talpunkig össze vagyunk kötve, ha valami túl feszes az egyik oldalon, a másik oldalon biztosan inaktív, túl laza izom a párja. Ha valami nem dolgozik egy feladatban, egy másik izom átveszi a szerepét és máris borul az egész rendszer.
Ezek a feladatok valóban elég speciálisak, nem találkozhattál még velük egy sima edzésen. Viszont tökéletesen megmutatják, hogy hol is van a hiba, mi az ami alul-, mi az ami túlműködik, és hol kompenzál a tested. 

Három kritériumnak felelnek meg

  • Show the problem - vagyis mutassa meg, mi a probléma
  • Fix the problem - ebből a feladatból ha többet végzel -helyesen-, akkor javít az állapotodon
  • Give feedback - neked is egyértelmű legyen, ha helyesen vagy rosszul gyakorolsz

A kiértékelés alapján nem csak nekem, hanem neked is egyértelmű lesz, hogy mi az az egy pont, ami nem működik. Így később a motivációd is sokkal nagyobb lesz a feladatok elvégzésére, hiszen bármilyen feladatba vagy edzésbe is kezdenél, tisztában leszel azzal, mire kell odafigyelned.

Egyszerűnek hangzik? Szerintem is ez a zsenialitása a módszernek, hogy egyszerűen láttatja valamint oldja meg a rég óta húzódó problémákat is. 

2. Strongfit Feladatok:

A kiértékeléssel egyértelművé vált a probléma okozója. Ezek után választom ki és tanítom meg a feladatokat. 

Két szempont alapján választok:

  1. Javítson az állapotodon (erősítse amit kell, nyújtsa/nyissa ami szükséges) ezáltal javítsa az asszimmetriákat, dolgozz a hiányosságaidon.
  2. Biztonságosan megadja azt az edzésbehatást, amivel közelebb tudsz kerülni a céljaidhoz. Vagyis attól, hogy "rehabolsz" még nem kell leépülnöd, sőt!

Egyéntől függő, hogy mi a következő lépés. Lehet, hogy egy ideig csak ezeket a feladatokat kell csinálnod, az is lehet, hogy csak heti néhányszor, kiegészítésként, vagy a normál edzéseid előtt. Teljesen személyreszabott a módszer.

Az biztos, hogy amennyiben csinálod őket (és miért ne csinálnád, hát végre megértetted a kiértékelésen, hogy mi miért van, hogy függ össze, mit okoz), akkor a problémád elmúlik, és közelebb kerülsz a céljaidhoz. Ezeket a feladatokat végezheted egyénileg, vagy jöhetsz hozzám is személyi edzésre.

Hogy meddig tart a folyamat, ameddig meggyógyulsz? Ameddig tart. Egyeseknél a kívánt cél hamarabb következik be, másoknál később. Viszont ha folyamatos fejlődést tapasztalunk, jól végeztük a dolgunkat. Ez a folyamatos fejlődés és javulás a célom mind saját magam, mind a hozzám ellátogatók tekintetében. 

"no pain: gain!"

Bejelentkezés, időpontkérés, érdeklődés:

Név *
Név
strongfit budapest bene marci

A felmérés nem helyettesíti a szakorvosi vizsgálatot, sem a képalkotó diagnosztikát.