szabó clau - jógaoktató, ájurvéda terapeuta

szabo clau női jóga hatha jóga ayurvéda

Közel 5 éve foglalkozom jógával. Amikor elkezdtem gyakorolni elég nehéz időszakot éltem át az életemben, amiben nagyon sokat segített az új életmód és a barátok, amit és akiket a jóga magával hozott.

Néhány évvel később elkezdtem oktatni Budapesten, a lakásstúdiómban (egyéni és kiscsoportos órákat, mivel mindig jobban szerettem a kisebb csoportot, ahol mindenkit jobban megismerhettem, aki hozzám járt és az órák után tea mellett beszélgethettünk).

Tavaly nyáron viszont ez véget ért, ugyanis kiköltöztem Indiába 4 hónapra az akkori párommal, hogy tapasztaljunk, tanuljunk, fejlődjünk. Jóga- és ájurvéda terapeutává képeztük magunkat.

India után Pécsre költöztünk és egy időre szüneteltettem az oktatást, mert már elegem lett abból, amivé és amilyen üzletággá a modern "jóga" vált. Valami elveszett, úgy gondoltam van elég oktató, mi mást is nyújthatnék én. Közben pedig folyamatosan képeztem magam tovább a terápiás területeken és időközben rájöttem, hogy nagyon is hiányzik az életemből az oktatás.
Arra jutottam, hogy attól még, hogy van rengeteg fajta "jóga", attól még én igyekezhetek egyszerű és tradicionális módon oktatni bármilyen mutatós és csillogó jelző nélkül.

Az életem időközben teljesen más irányt vett, mint ahogy én azt elterveztem, lezárult egy nagyon fontos szakasza az életemnek, és visszaköltöztem újra Budapestre, ahol új életet kezdhetek. Ez nem mindig könnyű feladat az életben, de mégis rengeteg új lehetőséget tartogat. Nagyon örülök a lehetőségnek, hogy az Njoy csapat tagja lehetek. :)

Facebook oldalam itt.


Végzettségek:

  • Hatha jógaoktató (BP),

  • Hatha és vinyasa flow jógaoktató (India),

  • Jóga és nôi jóga terapeuta (India),

  • Ájurvéda terapeuta (India),

  • Táplálkozás tanácsadó (BP)

  • Kismama és babás jógaoktató (BP).

Rendszeres óráim az njoyban októbertől:

Női hormonális jógaterápia októbertől

Régebben én sem szerettem foglalkozni a nőiséggel, és a női jógát is csak valami újabb divathullámnak tartottam. Nem szeretem a jógát ilyen-olyan jelzőkkel illetni, de ennél kénytelen voltam, hiszen itt természetesen csak hölgyeket várok!

Úgy tapasztaltam,  hogy a mai modern világban a nőiség egyre nehezebb téma. Nagyon nehezen tudunk teret adni a nőiességünknek és megélni azt. Fontosnak tartom, hogy nőként tisztában légy a saját testeddel, a ciklusoddal és annak fizikai-érzelmi sajátosságaival.

A célom az órákkal, hogy megismerd a ciklusod szerinti gyakorlás fontosságát, hogy tudd, hogy az adott szakaszában a ciklusodnak hogyan gyakorolj. Ezt igyekszünk majd az órák során pontosan gyakorolni, kitapasztalni, hogy megszűnjenek a női problémáid (menstruációs zavarok, PMS, ciszták, elhízás stb.). Megismertetem a női jógikus életmódot, hogy közel kerülj Önmagadhoz és, hogy újra egészséges nőként tudj élni.

A jóga tematikusan alkalmazott, nő terápiás gyakorlatai a harmonizálják a hormonháztartást, az ászanák masszírozzák a mirigyeket, a belső- és szaporító szerveket, javítják a keringést. Erősítik a gát területét, az intim izmokat és a csípőízületet. Jótékony hatással vannak a menstruációs problémákra, görcsökre, a ciklus szabályozására.
Az órát mindig egy kis beszélgetéssel kezdjük, befelé figyeléssel majd elcsendesedéssel folytatjuk. Ezt követi a bemelegítés, majd jönnek az ászanák. Az óra vége fele pedig mindig gátizom gyakorlatokat végzünk (bandhák), végül pedig vezetett relaxációt.


Reggeli gerincbarát hatha óra októbertől

A hatha jóga ("HA" [pozitív, férfi energia, Nap] "THA" [negatív, női energia, Hold]) célja az egyensúly és harmónia elérése. A stabilitás a fizikai testben, a boldogság és a békesség megtalálása a Lélekben. Ez a jóga komplex egészségképe.

A célom az óráimmal, hogy segítsek megtalálni az utat a jógamatracod és a hétköznapi életed között, hiszen akkor tudsz igazán teljes és boldog életet élni, ha be tudod integrálni a jógaórákon tanultakat a saját életedbe. Az óráimon gyakorolni fogjuk, hogyan kell helyesen, természetesen mozogni (ászana), lélegezni (pránajáma), élni (jáma, nijáma) és táplálkozni, ezáltal pedig hogyan tudsz változtatni az életviteleden, egyre közelebb kerülve újra a természethez, a természetességhez.

Légzőgyakorlatok és meditáció októbertől

  • két hetente hétvégente

A légzés a híd a külső és belső élet között. A légzés fontosságának tudatosítása elengedhetetlen. A lassú légzés meghosszabbítja az életet. A meditáció javítja az agy stresszre adott reakcióit és számos más pozitív hatása is van az idegrendszerre.

 Ezeken az órákon elsajátítjuk a helyes légzést a különböző légzéstechnikákat megtanulásával.

 A légzés négy fázisának pontos begyakorlásával (belégzés, benntartás, kilégzés és kinntartás) kezdve fokozatosan haladunk a bonyolultabb légzéstechnikák irányába (Kaphalabhati, Bhastrika, Brahmari, Nadi Sodhana stb.).

A meditáció javítja a közérzetet, segít az ellazulásban, segít alvásproblémákban és még sok másban. Stresszoldó hatása van és az egyetemi kutatások tanulsága szerint, újraépíti az agy szürkeállományát is. Segít lecsendesíteni az elmét.

Nem szeretem túlmisztifikálni a meditációt, de szívesen megtanítok különböző technikákat, hogy a jelenben tudj lenni és időt szentelj magadra.

Különböző meditációs technikák, amelyeket gyakorolni fogunk:

  • jóga nidra.

  • trátaka (látásjavító).

  • - relaxáció.

  • - hangtálas relaxáció.

  • - vezetett csakra meditáció stb.


Amire számíthatsz a hatha órán: anatómiai szempontból helyesen felvett, biztonságos gyakorlatok, befelé figyelés, az ászanák hatásainak pontos ismerete, légzőgyakorlatok, vezetett relaxáció, gátizom torna.

Az óráim inkább meditatív terápiás jellegű órák, nagyon fontosnak tartom, hogy figyelembe vegyük a testünk korlátait, hogy elsajátítsuk a biztonságos gyakorlást, a testtudatosságot és javítsuk a testtartást. Minden órát hosszabb, vezetett relaxációval zárunk.

A célom, hogy segítsek és egyre több időt tudj szentelni Önmagadnak, Önmagad megismerésének, hogy ezáltal egyre közelebb kerülj a Lelkedhez.


Egészséges női élet jógaterápiás workshop - szeptember 30, október 21.

A női test folyamatos változásban van, ahogyan a természet is. A nő nem mindig stabil és állandó, hanem ciklikusan működik. Különböző folyamatok zajlanak le benne, különböző időközönként. Ha ezeket a folyamatokat sikerül tudatosítanunk, akkor egyre jobban megismerjük a testünket (a hormonháztartást, a ciklusunkat stb.-t), önmagunkat és a nőiességünket.

Sajnos nőként nem egyszerű a feladatunk, hiszen rengeteg hatás ér minket az élet minden területén. Egyre több nőnek van problémája a nőiséggel és ennek megélésével. Szerepkonfliktusokba kerül és ezáltal kialakulnak a különböző betegségek, menstruációs problémák. A mai világban a menstruációs fájdalom annyira elfogadott és természetes lett, hogy kevés már az a nő, aki meg tudja élni fájdalom nélkül a ciklusnak ezt a periódusát, pedig a fájdalommentességnek kellene a természetesnek lenni.

Mivel nem ismerjük a saját testünket, a hormonális folyamatokat, nem tudjuk mi a természetes és mi nem az a ciklusunkban. Azt, hogy melyik szakaszban mi zajlik. Minden napunkat ugyanúgy akarjuk megélni, ugyanolyan intenzitással akarunk dolgozni, gyereket nevelni és feleségnek lenni stb. Azonban figyelembe kéne vennünk a testünk jelzéseit, folyamatait és több időt szentelni önmagunkra és a pihenésre is egyaránt.

Ezzel a workshoppal az a célom, hogy a jóga női nézőpontjából segítsek megérteni a nőiséget, a testünk működését, a megfelelő táplálkozást és életmódot, a menstruációs ciklus folyamatait és az ezekhez kapcsolódó betegségeket.

Sajnos sokan csak a konvencionális, gyógyszeres terápiákkal próbálják megoldani a női problémáikat. Ezeknek azonban nagyon sok mellékhatása is lehet, az okok kezeletlenségéről nem is beszélve. A női jógaterápia természetes és hatékony módszert ad a kezedbe, mellékhatások nélkül.
A jóga tematikusan alkalmazott, terápiás gyakorlatai a harmonizálják a hormonháztartást, az ászanák masszírozzák a mirigyeket, a belső- és szaporító szerveket, javítják a keringést. Erősítik a gát területét, az intim izmokat és a csípőízületet. Jótékony hatással vannak a menstruációs problémákra, görcsökre, a ciklus szabályozására.

A női jógaterápia workshop több részes sorozat a következőképpen fog kinézni.

Első alkalom 3,5 órás workshop elméleti része:

  • A női minőség és megélése.

  • A női test és a működése (a szaporító szervrendszer).

  • Az egészség és az egészséges táplálkozás (a helyes táplálkozás és tápanyagbevitel).

  • A női hormonrendszer (a mirigyek elhelyezkedése és feladatai).

  • Csakrák szerepe. 

Második alkalom 3,5 órás workshop elméleti része:

  • A menstruációs ciklus folyamatai.

  • A menstruációs ciklus természetessége, ill. a nem természetes megtapasztalása (fájdalom, szorongás stb.).

  • A menstruációs problémák és a női betegségekről röviden (rendszertelen ciklus, endometriózis, mióma, PCOS, PMS, elhízás, stb.).

  • Az ászanák és a bandhák a női szervekre gyakorolt hatása.

    Mindkét alkalom gyakorlati részében elsajátítunk néhány hasznos légzéstechnikát, gyakoroljuk a gátizom tornát (PC izom, Mula Bandha és Ashvini mudra).

    Az alkalmakat egy rövidebb női ászana gyakorlatokkal és relaxációval zárjuk.

Az első két részt követően pedig több kiegészítő ráépülő workshop alkalom következik, ahol különböző női betegségeket fogunk mélyebben átvenni (1 alkalommal 2 betegségről lesz szó). Beszélünk majd a kiváltó okokról, a megoldásokról, amiket a jógikus életmód tud segítségül adni, a segítő légzőtechnikákról és megtanuljuk majd milyen ászanák tudnak segíteni!

Időpontok: Szeptember 30. vasárnap, október 21. vasárnap: 14-17.30h
Helyszín: njoy mozgásműhely, 1111 Budapest, Bercsényi utca 5.
Létszám: minimum 6, maximum 12 fő
Részvételi díj: egyben fizetve a két alkalom 16.000.- Forint, alkalmanként 10.000.- Forint
Tartalmazza: 3 órás workshopon való részvételt, jegyzet, jógaeszközök használata, egészséges rágcsák, valamint egyben fizetve a két alkalom között az órarendi női jóga órákon 500 Forint kedvezmény az órajegyből. (2500.- Forint helyett 2000.- Forint)
Jelentkezés: info@njoylife.hu