Posts in Sport általános
EVLM a gyakorlatban 3. - regeneráció császármetszés után

Milyen hatásai vannak a császermetszésnek hosszú távon a testedre, és mire figyelj? Fontos, hogy a várandósság és a szülés után (legyen az hüvelyi vagy császár) aktívan foglalkozz a regenerációddal, és nem csak a kinézeted visszanyerése érdekében. A gyerkőket évekig a karon cipelni olyan, mintha egész nap súlyzóznál. Megterhelő. Nem árt, ha helyes pozícióban, egészségesen teszed mindezt :) Bővebben a cikkben!

Read More
A fejedbe látunk! Ezek a gondolatok vannak benned a jógaóra alatt - vigyázat, vicces, magadraismerős cikk! Önirónia kötelező!

Már írtunk arról itt, hogy mit is kell tenni, hogy élvezd a jógaórádat. Viszont a lenti gondolatok egészen biztos, hogy MINDEN jógás fejében lejátszódnak. Nem is egyszer.. Nevess magadon! njoy!

Read More
Mi a jóga?

Szerencsésnek érzem magam, hogy az első néhány év jógaóráin szó sem volt ilyenről, képzelem, ha az első egyik órán a tanár valami ilyesmivel nyitott volna, miközben- saját, nyugati perfekcionizmusomnak köszönhetően - feszülve haldoklom egy pózban, hogy most akkor függesszed figyelmedet a végtelenre. Kösz de nem kösz.  De akkor mi a jóga?

Read More
EVLM a gyakorlatban 2. rész, a lapockáról

Milyen az, ha a lapocka jól működik és a helyén van? Milyen izmok felelősek a helyzetéért, mit tehetünk ha diszfunkció van illetve vajon milyen fájdalom utal lapocka-környéki problémára? Ezt jártuk körbe a blogposztban.

Read More
EVLM (Eszközzel Végzett Lágyszöveti Mobilizáció)

Fájdalom, sérülés, szűkült mozgástartomány? Az EVLM technika lehet a megoldás, amit keresel! Ezt a fajta lágyszöveti terápiát angolul IASTM-nek (Instrument Assisted Soft Tissue Mobilisation) nevezik, ahol is egy eszközzel, az Ellipse acélból készült "késeivel" egészítem ki a gyúrást és átmozgatást.

Read More
Edzésfajták pro-kontra 2. rész: aerobic

Több fajtája lehet, a sima ugribugritól kezdve a stepaerobicon át a salsaaerobicig, eszközzel vagy eszközök nélkül. Rövidebb-hosszabb koreográfiák követik egymást, bonyolultságuk az óra nehézségétől függ. Az oktató nem javít, instruál hanem bemutat, motivál és a ritmust tartja. A gyakorlatoknál nem a helyes végrehajtáson van a legnagyobb hangsúly. Kinek és milyen céllal ajánlott az aerobic? A cikkből kiderül.

Read More
Sport általánosnjoy
Edzésfajták pro-kontra 1. rész: konditerem

Elöljáróban fontos megjegyezni, hogy az, hogy neked mi a legmegfelelőbb azt ilyen "tedd a kezed a tévére" távjóslós módon nem fogjuk tudni megmondani. Mert jelenlegi állapotodtól és a célodtól is függ. A cikksorozat végére végigvesszük a jelenleg Magyarországon népszerű módszereket a gyúrástól kezdve a bodyarton át a "nehezen tudunk indulat nélkül írni róla" tipusú rezegtetős meg masszírozós meg árammal b.szós dolgokig. 

Read More
Mozgás túlsúlyosoknak, vagy azoknak akik ezer éve nem mozogtak - Tedd, ne tedd

Nézzük a mozogj többet részt. Ez olyan szuper jól és könnyen hangzik, hát csak emeld fel végre a fenekedet a kanapéról, aztán irány ducitorna, crosstraining, kangoo, zsírégető istentudjami, menjél futni, hát mi kell ahhoz? - csak az akaraterőd! És ilyenkor mi csak fogjuk a fejünket... Miért?

Read More